Parlament

Parlament

2015. június 2., kedd

Mobilteló

Majdnem hat év után nyugdíjba küldtem előző mobiltelómat. Szégyenkezésre nincs okom, egy Nokia E66-os volt, első generációs okosteló, és nagyon sok mindenre tudtam használni. Symbian operációs rendszer volt a magja, melyet már legalább két éve nem támogatnak. Ami nem Android, iOS, esetleg Windows, az ma már nincs is. A Windows is csak az utolsó pillanatban kapaszkodott fel az első kettő mellé, amikor a Microsoft beszállt a Nokiába, és Lumnia néven bocsátották ki a Windows-alapú telókat. Ma már a Nokia név nem is szerepel a Lumniákon.
Szóval E66-osommal szinte mindent tudtam csinálni:

  • Internetezni: volt saját böngészője, de Opera böngésző is futott rajta.
  • Skype-olni: a Symbian-alapú Skype-alkalmazást egészen tavalyig támogatták, múlt nyáron még arról hívogattam anyukámat Izraelből. Ősszel aztán megszűnt a támogatás, már nem lehetett róla bejelentkezni.
  • Facebook-olás: egészen jó kis alkalmazás futott rajta egészen végig.
  • Navigáció: Két navigációs szoftver is futott rajta: az OVI Maps az országúti navigációt szolgálta egész Európában, a Garmin pedig a magyarországi turistatérképeket jelenítette meg. Pár hete még használtam, bár az OVI térképeket már vagy két éve nem frissítették.
  • Fotózás, videózás: hát ebben nem volt egy bajnok, ezért csak végső esetben használtam ezt a funkcióját. Egyébként a fotókat akár ki is lehetett nyomtatni, bizonyos hálózati nyomtatókat egészen jól kezelt.
  • Szívesen használtam QR-kód olvasót, ezért lettek a Centromatic-os névjegyeink QR-kódosak.
Sajnos a támogatás hiánya már kezdett nehéz lenni, ma már szinte minden a mobil-applikációkról szól, nem tudtam szavazni a Rising Star tehetségkutatóban, nehézkes volt a mobilparkolás (ráadásul minden parkolás 4-4 SMS-be is került), stb. stb.
Új okostelónál el kell döntenie az embernek, hogy az iPhone-os elitbe, az Android-os tömegbe vagy a Windows-os különcök közé szeretne tartozni. Nekem azért is az Androidra esett a választásom, mert mindhárom lányomnak Samsungja van, és van egy asztali Androidos gépünk is (nem tablet, hanem klaviatúrás-monitoros, de erről már írtam itt), épp ezen pötyögöm ezt a posztot.
Az Androidot választva a skála a zászlóshajó Samsung-ok és és az olcsó kínai Huawei-ek közötti széles tarományban helyezkedik el, LG-t, Sony-t, HTC-t is lehet választani. Nekem végül egy Sony Xperia Z3 Compact-ra esett a választásom (jó kis név, nem?). Nem túl nagy (4,6 "), de mi, rövidlátók jól látunk közelre, ezen kívül viszont mindent tud, amit nagy testvére, a Z3. Még csak egy napja nyüstölöm, de igyekeztem az alábbi alkalmazásokat feltenni:

  • Internetes telefonálás: A Skype-on és a Viber-en kívül a UPC-telefont is feltettem, ezzel interneten keresztül saját vonalas telefonom kontójára telefonálhatok, hívhatok és fogadhatok vonalas hívásokat.
  • Tévézés: Szintén a UPC biztosítja a Horizon GO alkalmazást, amely segítségével ha Wifi-közelben vagyok, előfizetett tévécsatornáimat a mobilon is nézhetem, vagy távolról elindíthatom a settop-boxom felvevőjét. Ezenkívül mivel a telefonom médiaszerverként is funkcionál, fényképeimet, videóimat saját okostévémen meg is nézhetem.
  • Mobilparkolás, nem öröm, de szükségszerűség annak, aki budapesti.
  • BKK-menetrend és útvonaltervező, ha éppen nem autózom.
  • Navigáció: Adtak hozzá egy Garmin-t, ezt egyelőre tesztelem, van rajta GoogleMaps is, de asszem végül mégis a Waze mellett fogok kikötni.
  • Fotózás, videózás: 20 megapixeles hátlapi kamerája van, te jó ég, ehhez már memória is kell. Sok-sok tesztképet kell még készítsek, hogy jó szívvel engedhessem el régi - szintén Sony - digitális fényképező gépemet, egy DSC-P72-t, amelyről már írtam egy posztot. 3 megapixeles felbontása már frontoldali szelfikamerának is kicsi lenne. De majd meglátjuk.
  • Extrák: Vízhatlan (víz alatti felvételek!), vezeték nélküli tölthetőség, és még számtalan olyan hárombetűs rövidítés, amiről nem is tudom, hogy mit jelent.
Ami régi Noliámat illeti, nem őrizgetem, nem teszek bele egy második SIM-kártyát. A múltat le kell zárni, és kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése