Parlament

Parlament

2013. szeptember 13., péntek

Tényleg leragadtál az asztali PC-nél?

Minden valamirevaló Android-előadás ezzel a kérdéssel kezdődik. Tény, hogy az Androidot sokáig csak az okostelefonok operációs rendszerének tekintettük, pedig a tábla-PC-ken már ugyanazt tudja, mint a Windows. Idén már volt a cégünknek egy Androidos feladata, de azt megoldottuk Windows-os fejlesztővel és Windows alatti Android-emulátorral.
Még vagy öt éve megvásároltam a cégtől egy PC-t, amit a nagylányok kaptak meg. Aztán először Bori, majd Orsi kapott egy-egy netbook-ot, az asztali PC-t már csak filmnézésre használták, később már arra sem.
Amikor Orsi kivándorolt, végképp funkció nélkül maradt a régi PC. A leselejtezése mellett döntöttem, de sajnáltam kidobni az LCD monitort, ezért elhatároztam, hogy beszerzek egy Android-PC-t. Az Android PC-ket a HD-tévékhez fejlesztették, hogy okostévé legyen belőlük. Általában nem nagyobbak egy pendrive-nál, és a televíziók HDMI bemenetére kell őket csatlakoztatni. Én egy valamivel nagyobb szerkezetet szereztem be (MINIX NEO X5), de ez is csak 10x10x2 cm.
Az sem zavart, hogy a monitoromnak nincs HDMI bemenete, ma már kapni HDMI-DVI átalakítókat, igaz, ilyenkor a hangot külön audio-kábelen kell átvinni. A szerkezethez csatlakoztatható egér és billentyűzet. A helyi hálózatra wifin vagy etherneten csatlakozik, van ezenkívül mikrofon-bemenete és USB-csatlakozói.
Először problémáim voltak a magyar billentyűzettel, de szerencsére ehhez is lehetett alkalmazást letölteni. Ezt a posztot is ezen a gépen írom, de a különféle netes alkalmazásokon (Facebook, Skype stb.) természetes szinte minden van Androidra, még Office is.
Így hát lett Petrának egy számítógépe, mely az okostelefonok és táblagépek operációs rendszerével rendelkezik, de rendes monitoron lehet nézni és egérrel és billentyűzettel kezelhető. A Windows-os asztali gépek pedig megmaradnak az irodákban és a szoftverfejlesztőknél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése