Parlament

Parlament

2016. május 3., kedd

Elhúzódó születésnap

A 60. születésnap bűvkörébe tulajdonképpen már akkor belekerültem, amikor egykori osztálytársaim elérték a 60-at. Egy korábbi posztban már beszámoltam egy szülinapi buliról, de az osztály levelező listáján is élénk diskurzus indult meg a mindenkinél bekövetkező évfordulóról.
Családom már április 17-én meglepett egy segway-túrával, de erről már beszámoltam.
Unalomig ismert kép a segway-túráról
Ünneplésem következő szombaton folytatódott, amikor kisebbik unokaöcsém újszülöttjét mentünk meglátogatni. Ők a pici miatt nem lehettek ott a hivatalos ünnepi ebéden, ezért most köszöntöttek fel egy palack díjnyertes egri borral. És persze hagyták, hogy dajkáljuk a három hetes Lillát.
Nem, ő még nem az unokánk, hanem unokaöcsémék picije
Másnap, 24-én vasárnap Orsi és barátja köszöntöttek, Szaharnak ugyanis pont aznap kellett visszautaznia Izraelbe, amikor a családi köszöntés volt. Tőlük egy karórát kaptam, kerek szülinapra az dukál.
A családi ebéd is a születésnapom előtt, április 30-án volt a Mandragóra étteremben. Előző posztomban megígértem, hogy erről kicsit részletesebben is beszámolok.
Megtöltöttük az étterem különtermét, ahol feltűnt, hogy egy vetítővászon is áll a sarokban.
Az ünneplő társaság
Az egyes fogások között került sor a köszöntésemre. Először sógornőm - apósom nyomán a család koszorús költője - köszöntött egy verssel.
Sógornőm köszönt
Utána vetült fény a vászonra és derült fény a titkokra. Bori lányom elmondta, hogy én a családi születésnapokra egy-egy videó-összeállítással szoktam készülni, de ők nem értenek a videószerkesztéshez, viszont a Prezihez igen, ezért összeállítottak az életemről egy prezentációt. Ehhez már hetek óta gyűjtötték az anyagot nagy titokban. Nagy sikere volt a vetítésnek, és még nem sejtették, hogy ez nekem pont kapóra jött. De türelem!
Orsi lányom felolvasott rólam 60 olyan dolgot (persze csupa jót), ami engem jellemez. Nagyon jól esett a vicces összeállítás.
Ami az ajándékokat illeti, tárgyi szellemi és élvezeti dolgokra oszthatók. A tárgyi dolgok között olyanok szerepeltek, mint óra, táska, az élvezeti dolgok között italok és csokoládék.
A szellemi dolgok az alábbiak voltak (jaj, remélem nem hagyok ki semmit és senkit):

  • Nádas Péter Párhuzamos történetek című háromkötetes nagyregénye, mely régóta a listámon szerepel, talán lesz időm elolvasni. Nádast ezért a regényéért emlegetik Nobel-dij várományosnak.
  • A Saul fia című film limitált kiadása blue-ray lemezen és DVD-n, de a csomagban szerepelnek extra jelenetek és interjúk, valamint egy eredeti filmkocka a filmből (közismert, hogy a Saul nem digitális anyagra, hanem 35 mm-es filmre készült 4:3 képarányban). Egy Oscar-díjas magyar film birtoklása nagyon jó érzés, a Mephisto is megvan DVD-n.
  • I. Rákóczi György bibliájának facsimile kiadása. Rákóczi György nagy könyvgyűjtő és könyvtáralapító volt. A széljegyzetekkel alaposan ellátott kötet régies magyarsággal megírt Újszövetségből vajon ráismertek-e erre a részletre: "Mert mostan látunk tükör által és homályos beszéd által. De amakor szemtül szembe, most rész szerint vagyon bennem az esméret, ackor pedig lészen az esméret (úgy) a'mint tanitatom." A címlapon MDXC (1590) olvasható, bizony ez a Károli-biblia kiadásának éve.
  • Lányaim 60 regény 60. oldaláról összegyűjtöttek nekem összesen 60 idézetet egy-egy papírhengerre, műanyag urnában. Esténként egyet-egyet elolvasok és izgulok, kitalálom-e a könyv címét.
Lányaim az irodalmi rejtvénnyel
Ünneplésem május 2-án este is folytatódott, Petrától megkaptam a Made By You-nál nekem készített kerámia tányérját, Katitól pedig egy 3 órás Barista kurzusra szóló jegyet, hogy elsajátítsam a kávékészítés összes rejtelmét. Erre május 23-án kerül sor, így az ünneplés április 17-étől tényleg majdnem a bibliai 40 napig tart.
Mivel egyik kollégám ugyanúgy május 3-án született, mint én, de ő '60-ban, egy "56" feliratú borral koccintottunk, mert ez mindkettőnkre stimmel: én '56-ban születtem, ő pedig 56 éves lett.
És akkor most elárulom, miért jött kapóra lányaim prezentációja. Már hetekkel korábban készítettem egy átiratot Bródy János Földvár felé félúton című dalára ezzel a címmel: Százhúsz felé félúton. Találtam a neten kíséretet, amire felénekeltem a számot. Libabőrös lettem, amikor megláttam, hogy a prezentáció címe is pont ez, és egy út mellett álló 60-as táblával kezdődik. Így a dal tényleg olyan volt, mintha pont a prezihez készült volna. Végül én ezzel leptem meg magam. Lehet, kicsit szentimentális, de ez 60 évesen már megengedhető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése