Parlament

Parlament

2015. december 31., csütörtök

Ünnepi előadások

Ahogyan az lenni szokott, az ünnepek megint nagyon mozgalmasan teltek. 21-től már szabadságon vagyok (ezen a napon volt a már évek óta inkább nyugdíjas bulinak tekinthető év végi céges bulink), így aztán igazán sok idő jutott közös programokra.
24-e este hagyományosan a szűk családé, 25-én anyósomnál jött össze a család, 26-án pedig édesanyámnál, ezúttal a két dédunokájával együtt.
27-én Megnéztük a SYMA-ban A játékkészítőt.  A teljesen magyar zenés produkció (Rakonczai Viktor a zeneszerző, Orbán Tamás a szövegíró) igazán kitett magáért, a dalok fülbemászóak, a koreográfia lenyűgöző, a színpadtechnika varázslatos, a szereplők pedig mind egytől egyig hatalmas sztárok: Király Linda és Király Viktor, Stohl András, Szabó Győző, Radics Gigi, Oroszlány Szonja, Nagy Feró, Vastag Tamás, Kamarás Iván. Ízig-vérig profi előadás volt, jól éreztük magunkat.
28-a Star Wars nap volt. Bori már két nappal korábban megnézte a barátjával. Spoilerezni nem fogok, de annyit elárulhatok, nem gondoltam volna, hogy 40 évvel az első epizód leforgatása után a mostani rész ezzel a szereposztással kezdődik: Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher. Ez az epizód a nosztalgiázni vágyóknak kedvez leginkább. Én örültem, hogy visszatért a régi látványvilág. Amikor 1999-ben bemutatták a Baljós árnyakat, mely időben a negyedik, a film cselekménye szerint első epizód volt, nagyon csalódott voltam, hogy mennyire elfelejtettek űrhajókat és karaktereket tervezni. Ennyi év után végre visszakaptuk a Millennium Falcont, a T-fightereket és X-fightereket. És kaptunk egy új robotot is a R2D2 és C3PO mellé, ő BB8, a zabálnivaló golyó formájú droid.
29-e a nagymamáké volt: anyósom és édesanyám nálunk vendégeskedtek.
30-ára beesett egy hibaelhárítás Százhalombattán, de estére pont odaértem a Csík zenekar koncertjére. Csík János és zenekara hagyományos táncházi zenekarként indultak, mind egytől egyig kiváló zenész. Aztán elkezdték hazai együttesek ismert dalait feldolgozni, azóta a Quimby-, Kispál-, Hobó-, LGT-, Kovács Kati-számokkal sokkal nagyobb sikereket érnek el. A hagyományos népzene kedvelői kicsit fanyalognak, pedig így lehet a nagy tömegekhez igazán közel vinni a népzenét. Az év utolsó blogbejegyzése után álljon itt egy LGT-feldolgozás. Minden olvasómnak boldog újévet kívánok, de ne menjetek messzire, mert január elsején jön a 2015-ös év összefoglalója.
Hangerőt fel, mert csak a zene kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése