Parlament

Parlament

2012. november 18., vasárnap

A legközépsőbb lányunk 18 éves!

Bizony, már két felnőtt lányom van. Orsi is betöltötte a 18-at.
Idén is - akárcsak tavaly - az iskolai Erzsébet-nap (Szilágyi Erzsébetre emlékezve) egy nappal szülinapja előtt volt. Az iskolai novellaíró pályázaton Orsi idén is első lett, ami jó szülinapi ajándék neki, és nagy büszkeség a szüleinek.
Már hagyomány a családban, hogy a 18 éves családtagoknak egy 20-40 perces filmösszeállítást készítek, így volt ez Borinál és az unokatestvéreknél, Eszternél és Miminél. Most is több mint egy hónapot töltöttem a régi családi videókkal. Jó volt egy kicsit elmerülni a múltban. Szerencsére Orsinál már minden megvan DVD-n. Viszont igaz az állítás: a régi DVD-k öregszenek. A CD-k és a DVD-k eredetileg stream-média rögzítésére lettek kitalálva: a lejátszók szinte észrevétlenül korrigálják a kisebb bithibákat. 4-5 hiba egy 4,7 Gbájtos lemezen 1:1 milliárdhoz arány, szinte semmi. Viszont a video-szerkesztők nagy része a legkisebb hibára leáll. Szerencsére vannak olyan DVD-másoló szoftverek (pl. a Nero), melyek képesek másolás közben a hibakorrekcióra.
A 18. szülinapi DVD-k szerkezete nagyjából mind a négy lánynál azonos volt: nem időrendben ment végig az életükön, hanem tematikusan csoportosítva kb. tíz 3-4 perces klipből állt. Azért mindenhol próbáltam újítással előállni. Borinál minden klip előtt személyes üzenetet mondtam lányomnak, Miminél a családtagok jókívánságait vágtam be a jelenetek elé. Orsinál két újítás is volt. A záróklipben alkalmaztam a photo-morph-ot, vagyis arcképek egymásba való átúsztatását, ezenkívül írtam neki egy születésnapi dalt, amit saját kísérettel felénekeltem.



Az történt ugyanis, hogy amikor Bori egy éves volt, a szülinapjára írtam egy dalt. Orsinak persze nem, Petrának se. Ezt Orsi mindig felemlegette. Éreztem, hogy tartozom neki ennyivel.
Még egyszer: Boldog szülinapot, Orsi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése