Parlament

Parlament

2012. június 12., kedd

Gyógyszer

Amint betöltöttem az ötvenet (ez már  hat éve volt), egyből rendszeres gyógyszerszedő lettem. Ne röhögjetek, ti húszasok, harmincasok, negyvenesek, lesztek ti még gyógyszerzabálók.
Fülkeforradalmi kormányunk folytonos újító dühe a gyógyszerfelírási rendszert sem hagyta érintetlenül. Egy vényre csak egy hónapnyi gyógyszeradag írható fel, kivéve persze, ha a gyógyszer legkisebb kiszerelési egysége több mint egy hónapnyi adag. Ez rendben van, szegény nyugdíjasnak ne kelljen egy gyógyszerkiváltásnál az egész nyugdíját a patikában hagynia.
Csakhogy! A vényre azt is ráírják, hogy mikortól váltható ki. Ha háromszor egyhavi adagot írnak fel, akkor az első vény június 11-étől, a második július 11-étől, a harmadik pedig augusztus 10-étől váltható ki. Egy nappal sem korábban!
Erre én csak azt kérdem: Margit! Normális?!
Mit csináljak, ha július 10-én két hétre nyaralni megyek???* Mi lesz velem az életben tartó szereim nélkül? Persze, értem én, a beteg meg is halhat, és akkor a TB feleslegesen fizet az előre kiváltott gyógyszerekre. De tényleg ekkora szar van, hogy ilyen szarrágónak kell lenn???
*Kicsit lehiggadva elolvastam a rendeletet, és megtudtam, hogy 7 nappal a jelzett időpont előtt már kiváltható a gyógyszer. Akkor van tehát gáz, ha mondjuk a dátum előtt 8 nappal utazik el az ember mondjuk három hétre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése