Parlament

Parlament

2012. január 25., szerda

Naftalin

Ha már Petra sífutó táborban van (!), kihasználtuk az alkalmat és négyesben (Kati, a nagylányok és én) színházba mentünk: Heltai-Darvas: Naftalin a Radnóti Miklós Színházban.



Ha nem január közepén néztük volna meg, azt mondtam volna: könnyű nyári bohózat. Jó volt újra színpadon látni Gyabronka Józsefet, akit én utoljára Móka Mikiként láttam, de a szeme még ugyanúgy ragyog. Persze jó volt még Csányi Sándor, Borbás Gabi, Szervét Tibor is. Az eredeti Heltai bohózathoz Darvas Ferenc, Darvas Szilárd fia írt zenét, a zenekart vezette és a zongoránál ült: Darvas Kristóf, Darvas Ferenc fia.
Láttam már ezt a darabot a tévében, akkor Sztankay István játszotta a felszarvazott férjet. Sztankay most lett a Nemzet Színésze, a tavaly karácsonykor elhunyt Garas Dezső helyett. Sztankayt két darabban is láttam a József Attila Színházban: Kishont Ferenc - Házasságlevél,  Horváth Péter - Kilencen mint a gonoszok. Szeretem filmszerepeiben, pl. Hattyúdal, Csillag a máglyán vagy a Bors sorozat, de legeslegjobban a hangját szeretem.
Ő kölcsönözte a hangját a királyfinak a Süsü a sárkányban, Artúr királynak a Sárkány és papucsban, de ő volt a narrátora a Sivatagi show-nak is. Állandó szinkronhangja Tony Curtis-nek, így hallhatjuk őt a Minden lében két kanálban vagy a Van aki forrón szeretiben. Kb. 10 éve ő reklámozta a rádióban a Berkenye villaparkot, utánozhatatlanul szép bariton hangon tudta kimondani azt, hogy "Berkenye".
Ami a nemzet színészeit illeti, az alapítók közül már csak négyen élnek, valamennyien nők: Berek Kati, Máthé Erzsi, Psota Irén, Törőcsik Mari. Garas Dezsőt is számtalan filmben (pl. Régi idők focija, Ripacsok) és színdarabban (pl. Száz év magány, Jacobowsky és az ezredes) láttuk. Alakja szinte eggyé vált Minarik Ede gőzmosodással, aki szerint kell egy csapat. Csak egyet nem tudtam megtanulni Minariktól: Néha azt kell mondani, hogy elég, és haza kell menni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése